Schrijven in Utopia, Aalst - Zeeglas, door Anna van Ro




De Academie voor Podiumkunsten te Aalst organiseert een cursus (creatief) SCHRIJVEN in het heerlijke Utopia. Wie zich iedere week op woensdagavond (en 1 zaterdag in de maand) kan vrijmaken, en graag meeslepende verhalen, gedichten, scenario’s wil schrijven, neemt nu best als de wiedeweerga contact op met auteur en docent Patrick Bernauw (patrick.bernauw@gmail.com). Wekelijks ervaren wij een schooljaar lang dat schrijven niet alleen een kwestie van inspiratie, maar vooral ook van transpiratie is. Van schrijven en herschrijven, schrijven en schrappen. Welke technieken kunnen daarbij helpen? Hoe doen en deden Bekende Schrijvers dat? We werken samen aan een jaarproject, maar we gaan ook op zoek naar wat jou uniek maakt naar inhoud en vorm. En wie weet, komt daar dan wel een heus boek van, of een podcast, een videoclip, een toneelstuk… Inschrijven voor een eerste jaar SCHRIJVEN kan vanaf juni, het aantal plaatsen is beperkt en wie eerst komt, eerst maalt: https://utopia.aalst.be/apk-praktisch/inschrijven-bij-de-academie-voor-podiumkunsten De schrijversklassen deden ook mee aan de actie "Schrijf in uw Kot!": https://schrijfinuwkot.blogspot.com/

Anna van Ro had in september 2019 nog nooit een gedicht geschreven... en lees nu:



Zeeglas - gedicht - Anna van Rp

Zeeglas

De zee is blauw  
Ze laat de verre schepen deinen  
Ze blijft maar dichter komen
Naar het strand
Onophoudelijk
Stap ik richting Zeeland
De zee is grauw
Ze bijt in het zand
Ze spreidt haar zilte schuim
De zoute koude wind in mijn gezicht
Stap ik verder, vervolg mijn route
Naar Cadzand
De zee is groen
Ze verjaagt de meeuwen
Met hoge golven
Al mijn zorgen volgen
En mijn gedachten
Nemen dezelfde vlucht
Naar de azuren lucht
De zee is alles
Ze heeft mijn dag veranderd
Met loom geweld
De scherpte weggeslepen
Niet nieuw maar mooier ronder zachter
Als matgesleten zeeglas
Ben ik niet meer wie ik was
Anna van Ro
25/05/2020

Foto: pixabay.com

Reacties

Podcast Het Academisch Kwartier

Luisterboeken Podcast

Podcast Mysterieus België