Beer bij het raam / Op berenjacht


Claire De Lombaert van de schrijversklas (Academie voor Podiumkunsten, Aalst) schreef een tekst voor alle kinderen die in tijden van corona & quarantaine thuis moeten zitten. Maar ook al eens op berenjacht gaan... 

Kinderen van het eerste leerjaar kunnen hem zelf lezen, aan kleuters kan hij voorgelezen worden... Of je laat de beer zelf aan het woord, in deze podcast (zijn stem lijkt wat op die van Patrick Bernauw).

PS: De beer bij het raam is ook van Claire.





dag jef en loes
ik zwaai naar jef en loes
en naar wie nog?
juist
naar jou

ik sta voor het raam
ik voel de zon
op mijn oud vel
de zon voelt goed

ik woon op de zolder
in een doos
al meer dan 40 jaar
de doos is toe
dat was beu
stel je voor!
zo saai!
40 jaar in die doos

nu ben ik er uit
ik wil jou zien.

ik blijf in mijn kot
in het huis van oma
ik ben heel oud
maar dat voel ik niet
bij het raam is het fijn
ik wil niet ziek

nu zie ik de straat
en de tuin
er zit een bij
op een bloem

daar loopt de kat
van de buurman
ik wil meer kat op straat
ik wil meer kind op straat
wil jij dat ook?

mijn jas is niet af
er zit geen kraag op
na 40 jaar
is die jas nog niet klaar!
foei oma
maak die jas eens af!

de jas is warm
hij mag niet uit
dan ben ik bloot
bloot voor het raam?
dat wil ik niet.
ik ben niet gek
bloot in bad is goed

ik ben heel oud
meer dan 40 jaar
maar dat voel ik niet
ik sta bij het raam
waar je blijf je nu?

kom dan
ik wil je zien
dan zwaai ik naar jou
en druk een poot
tegen de ruit
trek jij dan een gekke bek?



een zoen door het glas


Reacties

Podcast Het Academisch Kwartier

Luisterboeken Podcast

Podcast Mysterieus België