Ten Onder (3)



SCENE 3: MY HEART BELONGS TO LAURY
My heart belongs to daddy – Marilyn Monroe (vrije interpretatie).
In de beste der werelden brengen KORA & KARO dit nummer, zoals hieronder aangeduid. Maar het kan ook door 2 ZANGERESSEN gebracht worden, waarbij de Kokette Actrices dan uitbeelden.
Intro: Slapstickachtig verleidingsdansje door KOKETTE ACTRICE 1 KORA (ook minimum VIER KNAPPE JONGENS die rond haar dansen)

Mijn naam is
Lolita
Enne … ik mag niet
(smakgeluid)
Met jou! (vinger naar Laurent)

KOKETTE ACTRICE 2 KARO komt op

Jij?
Uh uh (parmantig vingertje, heen en weer)
Die prins
Is wel van mij
You know (wendt zich naar publiek)
Le Monseigneur (op ‘mon’: naar zichzelf wijzen)

De TWEE KOKETTE ACTRICES rennen achter elkaar op hoge hakken (slapstick).

Neen! (KORA duwt KARO achter de coulissen)

Op elk feest / is een speelbeest
Waarmee ik eens smoezel en poezel
Maar nooit kleur ik / buiten de lijn
Want mijn hart is van Laury

KARO komt terug op en plaatst zich voor KORA op de scène.

Als ik een knul / meeneem naar huis
Om lekker te eten en drinken
Dan stuur ik hem / nadien weer weg
Want mijn hart is van Laury

KORA & KARO samen (ondertussen af en toe ‘stiekeme’ por):

Ja, mijn hart is van Laury
Dus zou ik niet slecht kunnen zijn
Ja, mijn hart is van Laury
Da, Da, Da, Da, Da, Da, Da, Da, DAAAA    

Daarom waarschuw ik je, kerel 
(elke KOKETTE ACTRICE wijst twee jongens aan op ke/rel)
Ook al weet ik hoe schattig je bent
Dat mijn hart is van Laury
Want mijn Laury / heeft een lieve / snoet

De KOKETTE ACTRICES en de JONGENS lopen kriskras achter elkaar over het podium (jongens met uitgestrekte armen en smachtende gezichten).
De volgende stukjes worden aan een sneller tempo gezongen.

Op elk feest / is een speelbeest                                |           alle jongens drommen om
Waarmee ik eens smoezel en poezel                       |           KORA, maar terwijl ze dit
Maar nooit kleur ik / buiten de lijn                        |           stuk zingt, duwt ze hen weg
Want mijn hart is van Laury                                  |           waarop zij naar KARO lopen

Als ik een knul / meeneem naar huis                     |           ook KARO
En hij wil meer zien dan de keuken                       |           jaagt alle jongens weg
Dan zeg ik hem / jij bent wel leuk                           |           waarop deze van het podium
Maar mijn hart is van Laury                                 |           vluchten

De TWEE KOKETTE ACTRICES zingen samen.
Intussen gaat het gordijn midden achter open en zien we de echte zangeressen. Verwarring bij zowel de zangeressen als bij Kora en Karo. De muziek en zang gaan wel gewoon door. De Regisseur probeert het gordijn dicht te trekken.

Ja, mijn hart is van Laury
Dus zou ik niet slecht kunnen zijn
Ja, mijn hart is van Laury
Da, Da, Da, Da, Da, Da, Da, Da, DAAAA    

Daarom waarschuw ik u allen 
(beide KOKETTE ACTRICES wijzen enkele mannen in het publiek aan) 
Ook al weet ik hoe schattig  ik ben 
Dat ik blijf bij mijn Laury
Want Laury / mijn Laury-lief / is mijn hartendief.

Laurent baant zich tussen de dansers en de danseressen een weg toe naar Kora & Karo, met open armen, terwijl de muziek nog loopt:
LAURENT: Hier is uw Laury!
Hij blijft evenwel met zijn voet in een kabel hangen, struikelt en valt pardoes op zijn rug… waardoor een aantal dansers en danseressen die nog aan het dansen waren over hem heen struikelen. Het gevolg is een komisch domino-effect. Al wie op het podium staat, gaat tegen de grond (“ten onder”). De muziek valt ook chaotisch stil.
APPLAUSMETER : Cool … Beestig … Mercikes!

Reacties

Podcast Het Academisch Kwartier

Luisterboeken Podcast

Podcast Mysterieus België