Museumgedichten - door Stefanie Van den Broeck

Drie gedichten van Stefanie Van den Broeck bij de 'L'inconnu' van Nikolaas Demoen in Netwerk / centrum voor hedendaagse kunst, Aalst.








Stempel

voor mij
geen sentiment
geen bloemende brieven
geen geur van rozen

geef mij
alleen de stempel
van jouw lichaam

en laat je
bedrukken
door mijn onrust

inkt droogt sneller
dan tranen



Onder de gordel

jij bent
twee benen
potige, forsige rotsen
in een ongewis moeras

laat mij
op je leunen
met al mijn handen
en borsten
en ogen

smeden wij dan
één lichaam
- de scheppers achterna

knopen wij dan
twee eindjes
- aan en af aan en af

(…)

zo welig tiert de liefde
boven en onder
de gordel


Hellend vlak

ieder vlak helt
als je ’t maar scheef genoeg
bekijkt

laat ons ook
de liefde
scheef bekijken

wat helt
hoeft niets te dragen











Reacties

Podcast Het Academisch Kwartier

Luisterboeken Podcast

Podcast Mysterieus België