Een kwatrijn voor Valentijn - voorproefjes





 Bordeaux

 


Ze zal zichzelf wel weer kwijt, zijn
Kleuren willen herontdekken,
Verdrinken in zijn beste wijn-
Jaar om witte lakens te bevlekken

 

 

   Kyra De Backer








Stuk

‘Scherven brengen geluk’
Ik was zeker van mijn stuk
toen ik mij in jouw armen smeet
terwijl jij de afwas deed


   Hilde Schockaert







Ik ben verliefd en daarom doe ik gekke dingen

knuffels verstoppen in de zakken van je jas

mij zonder kleren verkleden als contrabas

of naar de kerk gaan en blijven zingen


   Vera Steenput


 





De schrijfklassen van Patrick Bernauw aan de Academie voor Podiumkunsten in Aalst schreven 80 liefdesgedichten bij elkaar. Het zijn evenzovele zoete en zotte, bitterzoete en romantische, guitige en vertederende en opwindende kwatrijnen voor Valentijn. Je vindt in deze bloemlezing werk van Kyra De Backer, Katrien Dierick, Joachim Ferier, Rita Laureys, Hilde Schockaert, Vera Steenput, Jos Van Dorpe, Lili Vanden Wijngaert, Anna van Ro, Veerle Van Vaerenbergh, Rik Verlé en Anke Verleysen. Samenstelling, redactie, cover & AI illustraties: Patrick Bernauw.

Specificaties 
Auteur: Schrijverscollectief APK 
Bindingsvorm: Paperback Formaat 155 x 155mm 
Kleu:r Zwart/wit 
ISBN 9789403683829 
Genre Literatuur > Poëzie

Te bestellen aan 17,95 euro in iedere plaatselijke of online boekhandel, zoals Bookspot  of rechtstreeks bij het Printing On Demand platform Mijnbestseller.



Schrijverscollectief APK
Een kwatrijn voor Valentijn
De schrijfklassen van Patrick Bernauw aan de Academie voor Podiumkunsten in Aalst schreven 80 liefdesgedichten bij elkaar, evenzovele kwatrijnen voor Valentijn.
€17,95 Paperback





‘Liefde is in de lucht’,

zo zegt een oude song.

Nou, denk ik met een zucht,

hou het maar uit mijn long!

 

 

   Rik Verlé





Hier vind jehet ebook van Een kwatrijn voor Valentijn




Post-it


Ik wou dat ik een post-it was
die voor altijd aan jou bleef kleven
met op mijn rug de mooiste woordenschat
stevig met de lijm verweven.


   Katrien Dierick


 


Reacties

Podcast Het Academisch Kwartier

Luisterboeken Podcast

Podcast Mysterieus België