Gebroken Droom - Chantal De Craecker



Tekst: Chantal De Craecker  

Stem: Marleen Baeyens

Soundscape:


(Keplar: Tangible Darkness)










Zachtjes word ik opgetild, omhuld door een koele stroom drijf ik naar boven.
Verrast kijk ik naar beneden. Naar mezelf.
Ik aarzel, even. De bries trekt me mee. Bevrijd van aardse zwaarte zweef ik, plots vrolijk en onbezorgd, door de klare ruimte.

Een rek vol kleurige kleren vangt mijn aandacht. Gretig vlieg ik er met uitgestrekte armen naar toe.
Winkelen, yes!

Ik vergeet de vreemde omgeving en betast de zachte stof van de T-shirts. Deze zou leuk zijn voor Alexander. En dit jasje past perfect bij Hannelores groene jurk. Graaiend tussen de kleren voel ik iets scheuren, binnen in mij, onder mijn zwevende ribben.

Ik val stil, en voel verdriet en onmacht. Besef sijpelt door de scheur. Zij zijn dààr. En ik hier.
Vertwijfeld kijk ik rond. Het licht lijkt minder aantrekkelijk. De ruimte strekt zich eindeloos en eenzaam leeg uit.
Onzeker fladder ik doelloos rond.

Tot een fijn rukje me naar beneden trekt. Ik worstel halfslachtig tegen. Even maar. Bij het volgende schokje laat ik me glijden.
Ik tuimel naar beneden, en voel hoe de zwaartekracht mijn leegte opvult.

Ik ben nog niet klaar, hier.

Reacties

Podcast Het Academisch Kwartier

Luisterboeken Podcast

Podcast Mysterieus België