Nachtbreker - Chantal De Craecker




EERST LUISTEREN (HIERBOVEN) EN DAN LEZEN... WANT ONDERSTAANDE TEKST BEVAT 'SPOILER'!

Een streep geel licht glijdt door de spleet in de deur en treft me vol in het oog. Met een schok ben ik klaarwakker. Wie komt er op dit nachtelijk uur de leefkamer ingeslopen? Opgewonden tuur ik door de aangeslagen ruit naar de zwarte schaduw.
VOETSTAPPEN IN DE KAMER:
De steelse manier waarop de schim door de kamer schuifelt voorspelt niet veel goeds.
Wat doet die nu?
KAST OPEN EN ER VERDWIJNT VANALLES IN EEN GROTE ZAK.
De grote rugzak die aan zijn schouder bengelt wordt voor de zilverkast geplaatst,  één voor één verdwijnen de glanzende pronkstukken in het duistere gat.
VOETSTAPPEN IN DE KAMER – EN WEER VERDWIJNT VANALLES IN EEN ZAK:
De schim kijkt rond, sleept de zak naar het bureel en dan verdwijnen ook de laptop, Ipod, gsm en camera in de bodemloze zak.
PLOTSELING HOUDEN DE GELUIDEN OP.
Schim stopt plots, en staart mijn richting uit. Heeft hij mij gezien? Doodstil, zonder ademen, zonder een vin te bewegen, blijf ik achter de plant verborgen.
STILTE.
Het maanlicht verlicht de kamer en het gelaat van de inbreker. Maar,... dat is Maggie, de buurvrouw van beneden. Die bijna elke dag een kopje koffie komt drinken. En regelmatig kleine boodschappen doet voor Maria.
Maria, oud van lichaam maar jong van geest, geniet van deze bezoekjes. Maar ik, ik heb die Maggie nooit vertrouwd. En zie nu…
VERONTWAARDIGD BLUB-BLUB-BLUB:
Maar wie luistert ook naar een eenvoudige goudvis?


Reacties

Podcast Het Academisch Kwartier

Luisterboeken Podcast

Podcast Mysterieus België