Vampier: Kindergedicht FlashMob / Toneel (Katrien Dierick - Yannick Van der Speeten)




STEMMEN:
Ischa De Winter & het Gemengd Literair Creatief Vampierenkoor
MONTAGE EN REGIE:
Patrick Bernauw / Karin Straetmans


VAMPIER
(Tekst: Katrien Dierick)

Als ik in de spiegel kijk,
vind ik mezelf een beetje raar
ik zie witter dan een lijk
en heb bloed in mijn haar
Want deze nacht werd ik gebeten
door een of ander dier
Ja, iedereen mag het weten
ik word een vampier

Bevelen verspreiden,
het daglicht vermijden,
zeer snelle reflexen,
en daten met heksen,
heel scherpe tanden,
op daken belanden,
alles gaan tellen,
gedachten voorspellen.
't Is allemaal nieuw voor mij
van bloed drinken word ik blij

Als ik in de spiegel kijk,
vind ik mezelf een beetje raar
ik zie witter dan een lijk
en heb bloed in mijn haar
En deze nacht werd ik gebeten
door een of ander dier
Ja, iedereen mag het weten
ik word een vampier

Heiligen haten,
Vampiers gaan praten,
verstoppen in kasten,
soms lange tijd vasten,
op kerkhoven wonen,
tussen de bomen,
bang zijn voor kruisjes
en van grijze muisjes
't Is allemaal nieuw voor mij
maar de volgende dat word jij!
 
 
 

TONEEL / FLASHMOB:
(Yannick Van der Speeten)


Vampier: ieder kind kan om beurt de vampier spelen. Het gedicht kan herhaald worden tot iedereen aan de beurt geweest is. De vampier is wit/grijs geschminkt. Rode verf (bloed) in het haar. In de nek zijn duidelijk twee rode punten zichtbaar (beten). Bij voorkeur in het zwart of toch heel donker gekleed.
Koor: Bij voorkeur minstens acht kinderen. Zij hebben elk een zin te zeggen. Wanneer er meer kinderen zijn kunnen ze met twee of drie dezelfde zin roepen. Ook zij zijn wit/grijs geschminkt. Rode verf (bloed) in het haar. In de nek zijn duidelijk twee rode punten zichtbaar (beten). Bij voorkeur in het zwart of toch heel donker gekleed.
Opstelling: Het koor staat in een halve cirkel opgesteld. In het midden staat een grote spiegel met de vampier ervoor.

Reacties

Podcast Het Academisch Kwartier

Luisterboeken Podcast

Podcast Mysterieus België