De overeenkomst tussen fictie schrijven en twitteren (Rian Visser)

Ik ben ooit zomaar begonnen te twitteren en er nooit mee opgehouden. Ik vind twitter leuker dan Hyves, Facebook en LinkedIn: media die ik vooral zakelijk gebruik. Er zijn veel dingen leuk aan twitter, maar één daarvan is het ‘literaire’. Sommige mensen vinden twitter stom, omdat er volgens hen veel onzin getwitterd wordt. Zo zag ik een bericht op LinkedIn en twitterde toen dit:

tweet


Die mensen snappen het dus niet. Ik zie vaak overeenkomsten met het schrijven van fictie en merk dat ik dezelfde ‘trucjes’ gebruik. Daarover gaat dit blog. Het is een soort reflectie op mijn tweets en de reply’s. Er is geen grondig onderzoek aan vooraf gegaan en als u meer literaire kwaliteiten ontdekt in mijn tweets, bent u van harte uitgenodigd dit te melden. Daarnaast is het absoluut niet mijn bedoeling te stellen dat mijn tweets beter of leuker zijn dan die van u. Ik gebruik mijn tweets hier louter als voorbeeld.

Tien literaire overeenkomsten:
De overeenkomst tussen fictie schrijven en twitteren «

Reacties

Podcast Het Academisch Kwartier

Luisterboeken Podcast

Podcast Mysterieus België