Tearoom / Theeroem - Ben Schokkaert









Je kijkers als speculaas kruimelen


in mijn kopje karamel.


Zo zie ik je gember


als ik je op wil slurpen.


(Ik laat je vijf minuten trekken)






Je rooibosneus als jasmijn mengt


in mijn jasje ayurveda.


Zo maal ik je fijner


als ik je op wil snuiven.


(Ik val me graag een builtje*)






Je infuus kamille als melopee druppelt


in mijn kano van kaneel.


Zo ruik ik je trager


als ik je op wil schuiven.


(Ik lust wel een groen blaadje)






Je Ceylonpeper met spirea kruist


in een ei van moerasmunt.


Zo brand ik jenever


als ik je netelbes wil kruiden.


(Ik schil wat sinaas in je appel)










Maar hoe proef ik je hibiscus:


langs de leien van mijn kop,


zoals anijszaad aan je roze bottel


en ik tussen je dijen van melisse


als ik je zoet wil houten.


(Er kleeft vanille aan mijn zakje)






(*dat niet op de compostberg mag)

Reacties

Podcast Het Academisch Kwartier

Luisterboeken Podcast

Podcast Mysterieus België