Meet me

Kak, ik ben te vroeg. Nog tien minuten en ik loop al op de Sint-Anna brug. Goed dat het hier aardedonker is. Je weet nooit dat iemand me ziet en Fran lucht krijgt van mijn date. Toch maar opletten met die auto’s en bussen. Nog een trein ook. Dat ontbrak er nog aan. Wegkijken, Niels, naar de Dender door de gaten in die vieze lompe brug. De gasten die achter mij over de wissels kletsen, verklaren me gek. Waar staat die pipo naar te kijken? Lelijk, lelijker, de lelijkste passage van een rivier in een Vlaamse stad. Aalst op één. Ze zijn weg. Ja, Daens, jij staat hier mooi. Een metalen hek in je rug, straks weer je houten kooi tot onder je neus. CA, CA, Carnaval in Aalst. Hou dat smoutebollenkraam in de gaten, Dolf. Zo’n lichtbak vol oranje vissen die iedereen vet aansmeren. Weg hier, langs die gestationeerde stinkbakken. Komen die echt uit vrije wil aanschuiven aan zo’n kraam waar je van alles hoofdpijn krijgt? De duizenden watt op je kop, de stank van je eigen diesel en het voer, de stomme praat om je heen. Staat die kapel hier voor schuinsmarcheerders als ik? Goed dat ik niet geloof. Is dat Veerle aan de overkant? De etalage, Niels. Goede dekmantel, zwangerschapskledij. Zou ze het zijn? Hoe lang zou het geleden zijn dat ze me de bons gaf? Nog eens lezen, wat er staat.




From: http://yoursweetycom,com,comes@hotmail.com

To: niels.vanherreweghe@gmail.com

Subject: meet me




Lieve, liever, liefste Niels

Ik weet het nu zeker. Ik wil je nog meer dan toen, meer dan ooit

Ik zal je verrassen

morgen donderdag, 19.45u, De Werf, vierde verdieping

Zoek me…

Je ware




My sweety ben je nog altijd, Veerle. Mijn ware. Van een verrassing gesproken. Straks spontaan doen. Alsof ik niks doorhad. Of moet ik het juist vanzelfsprekend vinden, dat ze me terugwil?

Kak, ze beent voorbij De Werf. Een andere ex? Pascale? Sweety, natuurlijk die bekte dat woord altijd uit haar lelijke. Bespaar het mij. In dat geval moet ik een uitvlucht hebben. Me vergist van verdieping, nog boven het balkon beland. Altijd een verstrooid ventje geweest, ik. Zeker niet de indruk geven dat ik op zoek was naar een avontuurtje. Dan krijg ik weer een scène, over uit zijn op seks of over afwijzing. Of over de twee. Wat heb ik ooit in haar gezien? Staat er volk in die GB Contact? Geen kat. De deuren staan wel wagenwijd open. In het putje van de winter. Prima plek om af te spreken, tl-licht, gezellig, romantisch. Nog beter dan voor de haardenwinkel van Saey, gloeiend nep. Aalst, red light district. Genoeg gedraald. Achttien voor. Snel naar binnen, recht de trap op. Je hoort er alles, niemand ziet je. Misschien merk ik haar eerst op en kan ik nog weggaan. Oef, eindelijk niveau vier. Veel volk. Wat is er hier te doen? Vergaderzaaltjes en bureaus. Gewoon doorstappen. Zie ik de verkeerde dan loop ik met de hoop mee. Scrabblespelers, verdomme. Nondemiljaarde, hoeveel punten is dat? Niemand die mij kent, gelooft dat.

Hier, Niels. Het is vandaag een jaar, weet je nog?

Natuurlijk, Fran. Ik vroeg me alleen af wat de verrassing zou zijn, sweety.

Reacties

Podcast Het Academisch Kwartier

Luisterboeken Podcast

Podcast Mysterieus België